Jak wymusić 56 Hz?

Autor: Grzegorz Kapusta <traper_at_cashflow.com.pl_USUN_TO>
Data: Tue 08 Nov 2005 - 10:00:12 MET

Witam,

Muszę odpalić kompa-staruszka (Win98SE) i jeszcze starszy monitor
(Goldstar 1465). Z tego co wyczytałem ma on cz. odśw. poz. 50 kHz,
max. rozdz. 1024x768. Czyli 800x600 bez problemów. A jednak nie.
Okazuje się, że w tej rozdzielczości potrafi tylko w 56 Hz i 72 Hz, z tym że
tej drugiej nie udało mi się osiągnąć. Potrzebuję więc porady jak zmusić go
do pracy w 800x600 w 56 i tylko w 56 Hz. Archiwum grupy podpowiada różne
programiki takie jak MultiRes czy RefreshForce. Najlepszy efekt osiągnąłem
za pomocą PowerStripa, tzn. komputer uruchamiał się w nieczytelnych 60 Hz i
jak PowerStrip się uruchomił przełączał na 56 Hz. Fajnie, ale co w przypadku
gdy system wykrywa jakiś nowy sprzęt albo aktualizuje zegar w związku ze
zmianą czasu? Te komunikaty wyświetlają się jeszcze w 60 Hz. Ostatecznie
można się bawić na tym kompie w 640x480 lub 1024x768, ale pierwsza lepsza
gra przełączy sobie 800x600 i klapa...
Nie ma jakiegoś sposobu aby system wiedział iż te 56 Hz to jest jedna jedyna
dostępna częstotliwość przy tej rozdzielczości?
Znalazłem w rejestrze ciągi "60,72,75,85" i dla 800x600 pozmieniałem na "56"
ale nie pomogło. Może pozmieniać w pliku *.inf monitora?

Pozdrawiam,
Grzegorz Kapusta