Dysk 2,5" w zewnętrznej obudowie - rozważania

Autor: Snake <lookatsignature_at_host.invalid>
Data: Mon 07 Nov 2005 - 17:58:30 MET

Witam,

1) Zamierzam kupić dysk 2,5" do zewnętrznej obudowy na USB/Firewire. I teraz problem... Dysk ma 80GB i jak wiadomo może mieć problemy związane z zasilaniem z jednego portu USB (i pewnie będzie je miał). Pomóc może podłączenie do dwóch portów. Chciałbym jednak podłączyć go przez Firewire, gdyż realne transfery zdają się być lepsze niż przy podłączeniu przez USB. W dodatku komputer posiada zaledwie 3 porty USB, więc poświęcenie dwóch z nich to dużo... Znalazłem kartę na PCMCIA:
http://www.vobis.pl/_index.php?a=jp&symbol=847170&parent=15

No i teraz pytanie: nie znam specyfikacji złącza Firewire, więc nie wiem czy jest ono w stanie zasilić dysk 80GB, który na starcie może wymagać do 1A. Może ktoś z Was już tego próbował? Czy karta Firewire na PCMCIA sobie tutaj poradzi? Hub usb to fajna sprawa, ale nie zawsze chce się to maleństwo targać ze sobą. W dodatku Firewire wypada lepiej w testach, więc chciałbym pójść w tę stronę.

2) Dotychczas zamierzałem kupić dysk Fujitsu-Siemens okazuje się jednak, że są duże problemy z nabyciem tego sprzętu. Co możecie mi polecić jako sprawdzone rozwiązanie do zewnętrznej obudowy? Jaką opinię mają dyski Hitachi/IBM? Co Waszym zdaniem warto kupić?

3) Mam już swój model obudowy, który zamierzam kupić (http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=16802). Chętnie jednak wysłucham sugestii dotyczących zakupu. Tzn. na co zwrócić uwagę, który model z Waszego doświadczenia dobrze się sprawuje itd. Chętnie wysłucham również opinii użytkowników modelu, który zamierzam kupić.

Z góry dzięki za pomoc.

--
Pozdrawiam,
Snake