Tusze HP - wydajność

Autor: Tomasz Nowak <tnowak_at_nospam.netventure.pl>
Data: Mon 07 Nov 2005 - 14:43:11 MET

Mogłby mnie ktoś uświadomić jak to jest możliwe, że:

* Tusz HP nr 56 (19 ml) starcza (wedle sugestii producenta)
  na wydrukowanie średnio 450 stron przy 5% pokryciu
* Tusz HP nr 388 (11 ml) starcza (wedle sugestii producenta)
  na wydrukowanie średnio (!) 450 stron przy 5% pokryciu

- ?!!?

Kardridz nr 56 ma 416 dysz i wyrzuca kropelki tuszu o objętości
17 piktolitrów z częstotliwością 18kHz. Analogicznych danych
o tuszu nr 388 znaleźć w sieci jakoś nie mogę :>

Czy faktycznie te tusze zadrukowują tyle samo, czy to tylko
ściema HP, żeby kupować prawie dwa razy mniejsze kardridże
za prawie taką samą cenę?

Czy drukarki z tuszami 388 i odpowiednimi im korowymi drukują
lepiej, niż drukarki z tuszami 56/56/58?

Co jest tu prawdą, a co marketingiem?

--
Tomek