zwis po podłączeniu HDD

Autor: Ver4 <ver4_at_op.pl>
Data: Mon 07 Nov 2005 - 00:28:10 MET

Witam,
Mam ciekawy przypadek. Komputer działa bez większych problemów do czasu gdy
podłączy mu się HDD - z CD-ROM'em działa. Natomiast gdy mu się podłączy
dysk - komputer się nie uruchamia. Nawet nie trzeba podłączać taśmy
wystarczy że podepnie się tylko wtyczkę zasilania do dysku i koniec.
Wychodzi mi na uszkodzenie płyty głównej - zasilacz sprawny, hdd sprawny -
ale jak to możliwe i co jest uszkodzone kontroler? - chyba nie bo by trzeba
było podłączyć taśmę aby komputer zaczął "wariować" - wychodzi na
zasilanie - ale skąd płyta główna "wie" że pod zasilacz jest podłączony dysk
twardy a nie cd-rom (sprawdzane z różnymi dyskami i zasilaczami)?
Jestem troszkę zdezorientowany - niech mi ktoś to wyjaśni.
pozdrawiam