Karta sieciowa ćwierka - czy to już wiosna?

Autor: Speedy <speedy_at_2a.pl>
Data: Mon 07 Nov 2005 - 00:18:32 MET

Hej
Sorry za głupi temat ale mnie wkurza ten dzwięk. Od pewnego zasu
zaobserwowałem a raczej usłyszałem, że karta sieciowa (Realtek 8139, MINT
chyba) "ćwierka" w rytm przesyłania danych. Może nie tyle ćwierka, co, bo ja
wiem, terkocze, dzwięk ten przypomina nieco pracę twardego dysku, takie
ciche nieregularne terkotanie. Co się dzieje? Miałem już w życiu kilka kart
i wszystkie siedziały cicho - czy to ćwierkanie oznacza jakąś awarię? Da się
je jakoś uciszyć czy po prostu kupić nową kartę?
Nie są to zakłócenia karty dzwiękowej, głośników itp. gdyż po wyłączeniu
głośników "ćwierka" nadal.

System: Celeron 1,7 na płycie Asrock z VIA M266, 512 RAM, grafika FX 5200,
karta sieciowa Realtek 8139 na PCI (w płycie jest jeszcze jakaś wbudowana,
na VIA, w tej chwili nieużywana), karta dzwiękowa też wbudowana, głośniki
Creative P380, zresztą to nie one jak już mówiłem są winne.

--
Pozdr.
Speedy