dziwne zawieszanie komputera/objawy grafiki

Autor: danonwoj <danonwojMAPS_at_konto.pl>
Data: Sat 05 Nov 2005 - 12:12:52 MET

witam,
niedawno zmieniłem u koleżanki płytę główną z A-trend'a na VIA na MSI 6163PRO na BXie. Co dziwne obyło się bez reinstalacji systemu windows ME. Podziałałem jeden dzień na nim, wszystko było jak najbardziej w porządku. Katowałem dziada ;-) , sprawdzałem wszystkie porty, restartowałem parokrotnie itp. Wszystko było w jak najlepszym porządku.

Po dwóch dniach dzwoni koleżanka, że włącza się tryb awaryjny itd. i nie wie co zrobić. Pomyślałem, że jednak błąd zrobiłem, że nie reinstalowałem jej całego systemu, i w końcu padł windows. Pojechałem zobaczyć co się stało. Objawy: po włączeniu komputera windows się odpalał, i zawieszał się w połowie drogi, efekt: migający kursor w lewej części ekranu. Po restarcie komputer (i windows) w ogromnej większości przypadków uruchamiał się jednak twierdząc, iż coś nie tak jest z kartą graficzną (złe sterowniki, złe ustawienia itp) i uruchamiał się w trybie 16 kolorów i 640x480. Zazwyczaj po 2-3 resecie komputer uruchamiał się normalnie w dobrym trybie i wszystko byłoby dobrze gdyby się po chwili nie zawieszał lub np. mignął mi parę razy ekran czarnym slajdem... Reinstalacja przebiegła prawidłowo, nie zawiesił się, wszystko wykrył, zainstalowałem nvidia drivery, wszystko okey. Ale objawy pozostały.

Pozostały sprzęt:
płyta główna: zmieniona z A-trend 6310V na MSI 6163 PRO
pamiątki: 3 kostki, dwie po 64 mb, jedna po 128 mb;
grafika: geforce2mx400 na PCI
procek: pentium 733 na slot1
zasilacz: L&C bodajże 230W

Co robiłem: przekładałem pamięci, startowałem z jednej pamięci; zmieniałem ustawienia biosu na default i sam kombinowałem; zmieniałem sloty pci karty grafiki. Nic nie pomogło!

Zaznaczam, iż płytę kupiłem używaną, ale chodziła przez cały jeden dzień jak najbardziej w porządku. Na poprzedniej płycie takich numerów nie było.

Co to może być? Może zasilacz? Albo uwaliła się karta grafiki??? Dodam, iż po parunastu sekundach migania kursora w lewym górnym rogu ekranu, cały ekran zmienia się w wypunktowane jasnoszare prostokąciki z kropeczką czarną w środku ;-)

Dziękuję z góry za odpowiedź,
Wojtek
p.s. z racji tego, iż mieszkam daleko od tego kompa, chciałbym wiedzieć co mogę wziąć w celu sprawdzenia cz to nie płyta: zasilacz, kartę grafiki. A może to na bank płyta?