Re: Przesiadka z grata Celerona 433 na grata Pentium III 600 [dlugie]

Autor: mpx <mpx_at_nospamhoga.pl>
Data: Sat 05 Nov 2005 - 10:21:30 MET

Po pierwsze - na takiej płycie włożysz nawet tualatin, wystarczy odpowiednia
przejściówka, albo bezpośrednio Slot1-FCPGA2, albo dwie: Slot1->Fcpga i
Fcpga->fcpga2.

Jeżeli chodzi o wspomniane procesory:

Procesor 600EB/256 to znacznie lepszy wybór. Jest to nowa generacja P3,
wyposażona pamięć podręczną zintegrowaną z procesorem - czas dostępu tylko
7 cykli, 8 dzielną, o szerokości 256 bitów pracującą co drugi cykl CPU.
Tymczasem stary model ma 512 kB cache zewnętrznego - co oznacza czas dostępu
aż 24 cykle, 4 dzielną, o szerokości tylko 64 bit pracującą z połową zegara.

Jeżeli chodzi o obsługę procesorów - sprawdź najnowszy bios do płyty, bardzo
często jest tak, że upgrade bios dodaje właśnie obsługę nowszych procesorów.
Ja na Abit BH6 uruchomiłem procesor 1GHz (przez przejściówkę).