RAID vs ASUS

Autor: MarcimZ <zugaj_at_meil.pw.edu.pl>
Data: Fri 04 Nov 2005 - 15:42:51 MET

Cześć

Mam prośbę aby ktoś w prostych żołnierskich słowach wyjaśnił mi co to jest
RAID Controller, do czego służy i czy warto się tym zajmować (oczywiście
chodzi mi o praktyczny aspekt tego zagadnienia). Bo, o Co chodzi?
Mam płytę gł. Asus P4P 800 SE i jeden dysk na SATA. W biosie w menu
konfiguracji dysków znajduje się opcja 'Configure S-ATA as RAID', która jest
aktualnie ustawiona jako 'NO'. Pytanko jest proste, czy to ustawienie jest
dobre czy nie?
Ponadto chcę dokupić drugi dysk SATA i czy w tym przypadku wymagane są
zmiany ustawień w biosie?

pzdr
Marcin