Re: pomocy!! którą grafike wybrać

Autor: Michal Bien <mbien_at_usunto.uw.edu.pl>
Data: Wed 02 Nov 2005 - 21:43:53 MET

Konrad Rokicki <rockykon@wp.pl> wrote:

> ja tez w nic raczej nie gram, moe czasem sapera i jakies wyscigi,
> zalezy mi raczej na jakości obrazu w filmach, wewntualnie TV-out..
> ale chyba zdecyduje sie na radka ....

            Z tego bedziesz zadowolony, przynajmniej ja sobie bardzo chwale. Przy
takich zastosowaniach bierz koniecznie wersje z samym radiatorem - chocby
wspomniany gigabyte, nie baw w sie zadne modyfikacje biosu tylko ustaw przy
starcie systemu do zjechania zegarow na 100 MHz dla rdzenia i 100-150 MHz
dla pamieci. Jak bedziesz potrzebowal 3D to sobie podniesiesz [nawet
automatycznie dla konkretnej gierki lub trybu 3D], bo nie ma sensu by
pasywnie chlodzona grafika tylko sie grzala - ten radiatorek na Gigabyte
przy nominalnym zegarze dosc mocno sie jednak nagrzewa.

            Acha - jest jedno ale:
Uzywasz lub zamierzasz uzywac HDTV? Jesli tak to jednak wybierz
jakiekolwiek rozwiazanie nVidii z serii GF6xxx ze wzgledu na wsparcie dla
dekodowania HDTV. O ile zwykle DVDB w MPEG2 PAL nie jest zadnym problemem,
to wiekszosc wspolczesnych CPU ze sredniej polki przycina sie na HDTV i
potrzebuje wsparcia ze strony procesora graficznego. Tu niestety ATI
zostalo w tyle, bo nie ma karty ze sredniej/nizszej polki cenowej z ta
funkcjonalnoscia. Owszem, jest ale tylko w bardzo drogich kartach na
najnowszych rdzeniach R5xx.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl