Re: Czy stare LCD sie do czegos nadaja ?

Autor: Wojciech Michalczuk <wmichal-wykasuj-_at_gazeta.pl>
Data: Tue 01 Nov 2005 - 15:54:59 MET

On Mon, 31 Oct 2005 01:31:26 +0100, Franek wrote:

> W gry nie gram, filmow nie ogladam. Tylko i wylacznie programowanie i
> internet.
>
> Ma ktos jakies doswiedczenie z takimi starymi monitorami ?

Te monitory są kiepskie (na dzisiejsze standardy). Kiepskie kolory,
wąziutkie pola widzenia...

Jednak - tekst wyświetla. I to znacznie lepiej niż dowolny CRT. I mniej
więcej do tego ten monitor się nadaje :) Kolory będzie miało to bardzo
słabe, dużo jasnych odcieni będzie nierozróżnialnych (przykładowo - na
Allegro w widoku listy przedmiotów są naprzemiennie białe i jasnoszare tła
pod podpisami - na takim LCD tło będzie niemal jednolicie białe :> ).
Zdjęcia będą mdłe i niedobre. Z kątami widzenia będzie też nierewelacyjnie
- tylko jedna osoba, tylko dokładnie ustawiony panel.

Ale - tekst przecież widać! I to ostro. Grafikę na WWW można zobaczyć też,
może niekoniecznie w takich kolorach co autor sobie zaplanował, ale konia
od kota się odróżni :)

Zresztą, wiesz co? Najlepiej takie coś zobaczyć "na żywo". Dobrym
przykładem będą starsze (jakieś PII) notebooki - tam ekran jest mniej
więcej tej klasy co te panele. Poszukaj, może któryś ze znajomych takiego
używa. Ja na takim pewien czas pracowałem. Największą bolączką były kolory,
ale po pewnym czasie to nawet nie przeszkadzało.

Tak więc - decyzja należy do ciebie. Jeśli jesteś pewien że "pracuję dużo,
CRT mnie drażni, nie mam pieniędzy, tylko tekst" - to IMHO taki panel
wystarczy.

--
Jest to moje zdanie i ja je całkowicie podzielam.      (c) Henri Monnier
      \\|||//