Re: Out of range

Autor: Paweł Cern <name_at_surname.neostrada.pl>
Data: Tue 01 Nov 2005 - 08:37:47 MET

Użytkownik "Alien" <adres@antyspamowy.pl> napisał w wiadomości
news:Xns9700DFD4FBF3DtesterXnews@130.81.64.196...

> po przeinstalowaniu windowsa xp home edition mam dziwny problem.... przy
> przubie
> przelaczenia sie pomiedzy profilami urzydkownikow wyskakuje mi komunikat
> "out of
> range" i komputer zawiesza sie.... jedyny ratunek to odlaczenie go od
> zasilania
> i ponowne wlaczenie.
>
> dodam jeszcze, ze instalacja windowsa odbywala sie u sasiada z komputerem
> podpietym do "tradycyjnego" monitora a w domu pracuje na monitorze LCD

Pewnie ten tradycyjny monitor ma wyższe granice częstotliwości odchylania
poziomego/pionowego. Jak przełączasz profil, pewnie włącza się tryb
graficzny o parametrach wykraczających poza możliwości tego LCD. Komputer
zapewne nie zawiesza się, można go kulturalnie wyłączyć naciskając krótko
wyłącznik, po kilku - kilkunastu sekundach sam się wyłączy.

Nie pamiętam jak skutecznie ten problem rozwiązać, ale może spróbuj
uruchomić kompa w trybie awaryjnym, w menedżerze urządzeń usuń monitor i
ponownie uruchom komputer (wszystko z docelowym monitorem LCD). Komputer
powinien rozpoznać nowy monitor.

Paweł