Re: Zakaz produkcji szybszych procesorów.

Autor: Atlantis <marekw1986_at_NOSPAMwp.pl>
Data: Mon 31 Oct 2005 - 16:00:02 MET

klusek wrote:

> Około 3 lat temu podczas szczytu 7 najbardziej uprzemysłowionych
> państw świata uzgodniono,że nie będzie w sprzedaży szybkich
> procesorów ze względu na możliwość wykorzystania ich przez
> terrorystów.

Dla mnie to brzmi jak kompletna bzdura, ktoś może coś na ten temat
powiedzieć?
Nie wyobrażam sobie, żeby było możliwe zatrzymanie rozwoju komputeryzacji za
pomocą jakichś tak ustaleń międzynarodowych, mamy gospodarkę wolnorynkową, a
nie centralnie sterowaną...
No i najważniejsze pytanie. Po cholerę terroryście szybszy procesor? To
znaczy co w nim jest takiego, czego należałoby się bać? Przecież terrorysta
prędzej sięgnie po kałacha, a jakoś nikt nie żąda wprowadzenia zakazu
produkcji broni palnej.
IMO kompletna bzdura.

> Obecnie wg. prawa Moora w sprzedaży powinien być procesor o szybkości
> taktowania około 10 GB a jest 3,2 GB.

Po pierwsze nie GB a GHz, po drugie taktowanie nie jest dobrym wyznacznikiem
mocy obliczeniowej procesora, po trzecie prognozy mają to do siebie, że nie
zawsze musza się sprawdzać. ;)

Pozdrawiam!!!

Atlantis