problem z dyskiem twardym

Autor: Kuba <kasprzak_at_mail.icpnet.pl>
Data: Mon 31 Oct 2005 - 20:29:24 MET

W komputerze ojca (komputer kilkuletni, nic ostatnio nie było ruszane,
żadnych modernizacji itp.) przy starcie pojawił się komunikat mniej wiecej
taki
DISK BOOT FAILURE - PLEASE INSERT SYSTEM DISK ...
i klapa.
Kiedy ponownie włączyłem komputer (kilka godzin po tym jak nie udało się
rodzicom go uruchomić) wystartował od razu. Dziś ta sama sytuacja z tym, że
nie odpalił tak odrazu. Dopiero jak wyjąłem dysk sprawdziłem w innym
komputerze to tam działał i z powrotem w komputerze rodziców też. Spociłem
się dość mocno bo są tam ważne dane. Mam pytanie, bo według mnie to dysk
twardy, czy trzeba wymieniać na nowy, a nie czekać jak rozleci się na amen.
Jeżeli nowy to jakiej firmy (80GB, taśmowy).
Scan disk nie wykrył żadnych błędów, ani błędnych sektorów (dokładne
skanowanie) i podczas pracy też żadnych problemów nie było. Pytam bo nie
chce wydawać nie potrzebnie pieniedzy na nowy, z drugiej strony na ryzyko
nie mogę sobie pozwolić.

Z góry dziękuje za wszelkie sugestie.