Testowanie plyt dvd - interpretacja wynikow

Autor: ::-:: dysmorfofob ::-:: <lookas2002_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 26 Oct 2005 - 22:28:34 MET DST

Tak mnie ostatnio naszlo i testuje sobie rozne plytki dvd. Powodem jest
chyba to, ze moja nagrywarka coraz czescie psuje zapis (czeste bledy
weryfikacji pod sam koniec plytki przy nagrywaniu w Nero Express 6 :-/ ).
Postanowilem porownac zatem plytki wypalane za czasow mlodosci owej
nagrywarki z tymi, ktore wypala obecnie. Jesli sie okaze , ze jakos wyraznie
spadla do szybko zrobie dodatkowe kopie danych.
Do tego celu (testowania) uzywam programiku: CD-DVD Speed v.4.08 (jest takze
w pakiecie z Nero)

No ale... nie bardzo wiem jak interpretowac jego wyniki! Googlalem troche,
wiem juz co to PI errors i PI failures i PO. Nie wiem jednak jakie sa
dopuszalne ich normy i jak to sie ma do ECC (no PO to chyba nie moze byc
wcale akurat). Podobnie nie wiem jak intrpretowac wyniki testu powierzchni,
ktory twierdzi, ze "sa jednostki uszkodzone , ale nie ma zlych" :-/

Ponizej przykladowy raport z CD-DVD Speeda:
Plytka Esperanza DVD+R (ale "oszukana" na "-") z danymi zajmujacymi 4464MB.
Nero CD-DVD Speed stwierdza w zakldace Jakosc Dysku:

Ocena jakosci: 57

Informacja ogólna:
 Czytnik: LITE-ON DVD SOHD-167T
 Firmware: 9S19
 Dysk: DVD+R (MCC 003)
 Wybrana prędkość: 8 X
PI errors:
 Maksimum: 524
 Average: 168.56
 Całkowicie: 2633287
PI failures:
 Maksimum: 9
 Average: 1.58
 Całkowicie: 85972
PO failures: n/a
Jitter: n/a
Statystyki skanowania:
 Upłynęło: 9:14
 Number of samples: 116439
 Średni odstęp skanowania: 1.23 ECC
 Zakłócenia usunięte: 2

W Benchmarku (ten sam program) dostaje sliczny niepostrzepiony wykres
(predkosci odczytu- start 3,63x, koniec: 8,74x, srednia:6,54x; typ: CAV).
Dale w zakladce ScanDisk (nadal CD-DVD Speed):
Test powierzchni: Dobre 97,% , Uszkodzone 2,8%, Zly 0,0%.

Acha..moze ktos zna przyczyna dla, ktore nagryarka moze zaczac miec problemy
z jakoscia zapisu na koncu plytki dvd (nagrywanie bez overburnigu) ?

::F::