Re: Jaki komputer dla licealisty?

Autor: Atlantis <marekw1986_at_NOSPAMwp.pl>
Data: Thu 20 Oct 2005 - 22:50:30 MET DST

Marek Hobler, 'neutrinus' wrote:

> kup polizingowego pIII 1Ghz z 256Mb RAM za okolo 300zl do tego
> dysk... i za ponizej 500zl masz komputer jak mazenie. Okolo 1300zl
> na monitor 19" i masz zestaw. Nie wyobrazam sobie zadan edukacyjnych
> ktoreym ten zestaw nie sprosta.......

Hmm... właśnie. Tutaj należy sobie odpwoiedzieć na podstawowe pytanie - do
czego ten komputer będzie używany. Jeśli rzeczywiście tylko do nauki,
Internetu i komunikacji, to taki PIII pozostawi nawet sporą nadwyżkę mocy
obliczeniowej. Jednak prawda jest taka, że jeśli kupi się komputer uczniowi
Liceum to będzie on służył w dużej mierze do grania - sam wiem, bo sam
jeszcze nie tak dawno w tym siedziałem. ;) W takim wypadku lepiej kupić coś
względnie nowego. Ostatnio jednak coraz bardziej utwierdzam się w zdaniu, że
od grania są konsole. ;)
No i jeśli wspomniany licealista jest na tyle ambitny, żeby np.
zainteresowac się grafika komputerową czy obróbką wideo, to też lepiej nie
oszczędzać na używanym sprzęcie.

Pozdrawiam!!!

Atlantis