Różnice między gniazdami dla procesorów

Autor: Sławek SWP <skasujdamspietrasiewiczusun_at_wp.pl>
Data: Tue 18 Oct 2005 - 16:11:35 MET DST

Witam,
Czy istnieje gdzieś na polsko języcznej stronie opis różnic pomiędzy
poszczególnymi typami gniazd procesorów (w płytach głównych ;-) ) i
oczywiście pomiędzy procesorami... pasującymi do tych gniazd?

Kiedyś przeczytałem w jakimś PC-World'zie czy innym Kurierze takie
zestawienie obecnych na rynku rozwiązań ale to było w epoce zdobywania rynku
przez PII. Podejrzewam, że od tamtej pory sporo się zmieniło.

Szukałem w google ale trafiam tylko na precyzyjne odpowiedzi na pytania
zadane do konkretnego rozwiązania złącza. Niby wiedza jest podana ale nie
mam pojęcia czy to już wszystko... i czy w jakimś konkretnym rozwiązaniu
(64bit) nie wyskoczą jakieś problemy z popularnymi programami.

Ekspert to człowiek, który przestał myśleć - on wie  :-)