Re: dylemat: Barton czy Sempron?

Autor: Piotr Wolski <volus_at_no_spam.post.pl>
Data: Mon 17 Oct 2005 - 15:27:20 MET DST

> bardzo przepraszam za błąd rzeczowy, oczywiście Barton 2600+ ma zegar
> 1917 MHz (12 x 166), dopiero Barton 2800+ ma taktowanie 2083 MHz
>
> W oparciu o artykuł http://pclab.pl/art3056-1.html dochodzę do wniosku,
> że o 83 MHz szybszy Sempron 2800+ jest lepszy od Bartona 2600+ mimo
> połowę mniejszego cache L2

Wiem że chciałeś odpowiedź prostą ale zorientuj się czy te procesory maja odblokowane mnożniki jeżeli tak to problem kilku megahercy nie jest problemem.
Ja osobiście używam od dwóch lat Athlona XP 1700 + (11 x 133 = 1463MHz) ustawionego na 12,5 x 166 = 2086MHz. na rdzeniu throughbred B, czyli w efekcie działającego jak ten sempron 2800+ chociaż wszystkie programy diagnostyczne i bios mówią ze to athlon xp 2600+. Przeprowadziłem w tym czasie setki benchmarków i pokazuje że to dokładnie to samo co athlon XP 2600+ (bo i dlaczego by tak miało nie być?)
Sam zastanawiam się nad wymianą i na pewno zmienię go na bartona XP-M ze względu na niższe napięcie (chłodniej), odblokowany mnożnik i 2x więcej cache'u L2.
Pamiętaj że throughbred to nie barton z obciętym cachem tylko inny, starszy rdzeń (tamten nazywał się thorton).
Dlatego ja bym brał jednak bartona i ustawił tak jak płyta pozwala.
pozdrawiam
Volus