Re: jaki sprzet pozwoli najszybciej załadowac system operacyjny?

Autor: Bernard <bernard_at_earth.net>
Data: Mon 10 Oct 2005 - 22:21:43 MET DST

ToMasz wrote:
> witam
> załózmy ze jestem człowiekiem nienormalnym, i właczam kompa kilka razy
> dziennie, bo taką mam prace. Na kompie uruchamiam jakis tam program biurowy,
> na którym "pracuje" z 5MB tekstem albo arkuszem stworzonym przez mojego
> szefa.
> Zalezy mi przedewszystkim na szybkosci, komforcie pracy. majac ograniczony
> fundusze na zakup kompa w która strone powinienem pójsc? pamiec? zegar
> procesora? szybkei dyski? co przyspieszy "wstawanie systemu" i "otwieranie
> dokumentów'?

> [...]

To bardziej cecha oprogramowania. Sprzęt może tylko trochę pomóc lub
zaszkodzić. WinXP ładuje się dużo szybciej niż starsze wersje WIndows.
Programy biurowe mają funkcje "szybkiego uruchamiania" (która wyżera
pamięć).

Jeśli masz w miarę współczesny procesor, pamięć 512 MB, dysk 7200
obr/min z buforem 8 MB i WinXP, to czas wstawania Windows od włączenia
nie przekracza 30 sekund. Jeśli to za wolno, to spróbuj hibernować
zamiast wyłączać.