Re: Dysk do notebooka, ktory...?

Autor: TKok <use_address_from_post_at_foo.com>
Data: Thu 06 Oct 2005 - 14:38:41 MET DST

W swoim laptopie miałem 3 dyski:
1. Toshiba MK-3025GAS, 4200rpm, 2MB cache - bardzo trwały (mam go od 2 lat i
przeżył wiele), stosunkowo wolny (kopiowanie filmu z partycji na partycje
potrafi się odbywac z transferem 700kb/s), głowice dysku dosyć głośno
szorują (ale na początku był bezgłośny) ale pozatym jest zupeleni bezgłośny.
2. Toshiba MK-8026GAX, 5400rpm, 16MB cache - to miał być super wydajny dysk
a jest zaledwie wydajny. 16MB cache zupełnie nie czuć. głowice szorują cicho
ale... same tależe obracają się głośno - dysk po prostu słuchać na zewnątrz
jako ciągły cichy (ale jednak) szum. Transfer przy kopiowaniu filmu z
partycji na partycje ~6MB/s. Nie polecam
więcej: http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=14624
3. WD Scorpio WD800VE - 5400rpm, 8MB cache - to miał być kolejny super
wydajny dysk :) I wydajny faktycznie był - kopiowanie filmu z partycji na
partycje ~10MB/s ale... te dyski mają jakiś chory mechanizm który ma
zapewnić im dłuzszy żywot i lepszą wydajność: co jakis czas głowica zmienia
położenie - co jakis czas słyszysz dziwne stukanie z dysku. Po zatym głowice
szorują bardzo cicho, ale znowu: tależe obracają się głośno i słychać cichy
(cichszy niż w Toshibie) szum na zewnątrz. Nie polecam
więcej: http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=15142

Teraz mam zamiar kupić
Seagate Momentus 80 GB ST980829A - 4200rpm, 8MB cache - zakładam że w stanie
spoczynku nie będę go słyszał (bo to 4200rpm), głowice będą ciche (jak w
Toshibe MK-8026GAX) i bedzie wydajny jak Toshiba MK-8026GAX.

Pozdrawiam