Re: Cd Key do Windows Xp Pro Pl + Serivce Pack 2

Autor: adrian <anonim_at_niechcewirusow.com>
Data: Tue 04 Oct 2005 - 15:45:51 MET DST

> No wiec badaja rynek i wychodzi im np., ze jest 1000 osob chetnych do
> kupienie Ms Okienka XP po 350 zl.
> W dalszych badaniach wychodzi np., ze po 200 zl kupiloby je chetnie juz
> 1100 osob. Ja sie im nie dziwie, ze wola zarobic 350.000 niz 220.000 zl.
> To nie jest organizacja charytatywna.

Tak byłoby gdybyśmy mieli do czynienia z konkurencją.Tutaj jest niestety
tak,że za 200zł kupi je 1100 osób,za 350zł kupi je 1100 osób i za 500zł kupi
je1100osób ponieważ nie mają innego wyboru - a to dlatego,że twój ukochany
M$ od lat blokuje dostęp do tego rynku (tak jak u nas robi to TP).Można
nawet stwierdzić,że tylko dzięki piractwu ten system u nas nie kosztuje
jeszcze więcej.

> Jakiej monopolizacji? Sprecyzuj ?

Monopol w tym przypadku polega na tym,że w większości komputerów
zainstalowany jest Windows i to nie dlatego że użytkownicy sobie tak
wybrali - tylko dlatego że na początku nie można było kupić komputera bez
windy (albo było bardzo ciężko)później urząd antymonopolowy zakazał tego
procederu ale za późno - większość programistów i firm software'owych
tworzyło pod windows bo był on w zdecydowanej większości komputerów a nowi
użytkownicy komputerów kupowali winde bo pod nią pisana była zdecydowana
większość programów - i tak utworzyło się to błędne koło które teraz bardzo
trudno rozbić.

> To bajka pt. ponosimy inwestycje a nie mamy zyskow. Maja sprzedawac po
> kosztach produkcji ?

Nie chodzi o to żeby sprzedawali po kosztach producji.Chodzi o to,że dzięki
zmonopolizowaniu tego rynku mogą pozwolić sobie na zdecydowanie większą
marże niż inne podmioty gospodarcze zmuszone działać w warunkach
konkurencji.A płacimy my,i to tylko po to żeby Gates mógł się kąpać w
basenie ze złota...