Re: Acer- czy warto? (dot. procesora)

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Fri 30 Sep 2005 - 18:16:08 MET DST

Janek wrote:

> porownujac ceny roznych marek acer wydal mi sie trafnym wyborem, stad tez
> moje pytanie.

Ujmę to w następujących słowach:

Acer to marka, składak. Na kilkadziesiąt sztuk jakie przewinęło mi się
przez ostatnie 2 miesiące, tylko w jednym trafiłem na badpixel, żadnej
awarii w nowym jak i też wśród tych, które rozprowadziliśmy.

Elementy dodatkowe takie jak napęd optyczny, dvdrw, pamięć nie należą do
tych najtańszych/niemarkowych etc., przykładowo wbudowane DVDRW wyraźnie
lepsze od LiteOn'a SLIM. Każdy egzemplarz, jeżeli klientowi b. się nie
spieszy jest u nas testowany (standart: memetest, porty, grafika,
matryca, naped optyczny) - nie trafiłem na żaden egzemplarz, który nie
przeszedłby testu.

Do minusów zaliczyłbym pokrywy obudowy - podatne na zarysowania i w
pewnym stopniu klawiaturę, tzn po ok 6 mies. intensywnego uzytkownia
przeze mnie na klawiszach widac wygładzenia, jednak oznaczenia klawiszy
są nienaruszone. Nie chce oceniać marki przez pryzmat Polskiego Oddziału
Acera, mógłbym mieć kilka powaznych zastrzeżeń. Szczególnie np. w
porównaniu z jakością obsługi APC,OKI i może kilku innych.

Porównując to z nowymi Dellami i IBM'ami, powiedziałbym - marka
środkowa, ale godna uwagi - tylko dlatego je sprzedaje. Drogi sprzet
bardzo trudno sprzedać klientom końcowym, tak po prostu jesteśmy biednym
krajem...(abstrahujac już od aspektów sprzedaży przez internet).

Przyznam, iż nie testowałem Asusów chociażby dlatego, iz internetowa
wizytówka polskiego oddziału przez ostatnie kilka miesięcy przypominała
jakiś system w fazie głebokiej deweloperki. połowa linków nie działała,
napisy w różnych językach - węgierski, czeski itp. Pośrednio mozna to
traktować jako stosunek Asusa do naszego kraju, co ważniejsze szukałem
aktualnuch informacji n/t modeli, specyfikacji, dokumentacji, kontaktów
- bez rezutlatu.

Ostatnio w końcu ruszuła witryna zrobiona pos M$, jednak działa dość
powoli. Ale do tego powinniśmy być przyzywczajeni - patrz rodzime portale ;)

pozdrawiam

--
Rafał Łukawski
http://rafal.lukawski.pl/