Re: jeden cz dwa talerze?

Autor: Adam <fblaster_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 30 Sep 2005 - 12:52:52 MET DST

Użytkownik "santo" <redbox@poczta.neostrada.pl> napisał w wiadomości
news:dhhe14$nk9$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Jak jest podstawowa różnica między dyskami z jednym i dwoma talerzami.

Tzw. talerz to oczywiście magazyn danych - skoro więc sa dwa to teoretycznie
pojemność może być 2 razy większa. Chyba, że zaczniemy porównywac dyski
różnej generacji.

> Domyślam się że transfer wewnętrzny powinien być większy w przypadku
> dysku z jedny talerzem?

Bardzo pochopny wniosek.

> I jeszcze jedno: czy dyski seagate barracuda 80GB są równie dobre jak
> stare, ale jare 40stki?

To jest trochę inaczej, stare jare 40 są tak samo dobre jak stare jare 80
tylko 2 razy mniejsze pojemnościowo.

> Szukam dysku do pracy prawie ciągłęj ;) tzn. jakieś 18h na dobę i myślę
> o kupnie barracudy 80BG...

Każdy dysk twardy teoretycznie może pracować 24h/dobę. Jednak nie polecam
seagate, ostrożnie też z maxtorami bo niektóre strasznie się grzeja np. moja
250.

pozdro