Re: Mała prośba

Autor: DooMiniK <bachus20[WYTNIJ>
Data: Thu 29 Sep 2005 - 22:22:25 MET DST

GarfieldMW zapodał(-a):
> [...]
> ----------
> Na płycie głównej znajduje się szyna danych FSB (ang. Front Side Bus -
> główna magistrala), za pomocą której procesor komunikuje się z płytą
> główną i umieszczonymi na niej elementami. Częstotliwość pracy procesora
> jest równa wielokrotności FSB. Popularne częstotliwości taktowania FSB
> to 33, 66, 100, 133, 166 i 200 MHz. Nowoczesne procesory komunikują się
> kilka razy szybciej niż wynosi częstotliwość taktowania FSB (w wypadku
> Pentium 4 jest to cztery razy szybciej, dla Athlona XP - 2 razy).

Ja bym napisał, że procesor komunikuje się z kontrolerem pamięci
umieszczonym na płycie głównej.

> ----------
> Najczęściej stosowane są gniazda pod procesor umożliwiające wkładanie i
> wyjmowanie procesora bez użycia siły. Rozpoznać je można po białym kolorze
> oraz dźwigni umieszczonej równolegle do gniazda procesora.
> (czy są na rynku płyty z gniazdami przy których konieczne juest użycie
> siły?)

Siły może nie - raczej uwagi - pojawiły się nowe typy gniazd, które są
bardziej delikatne.

> Najnowsze karty graficzne wyposażane są w akceleratory 3D, przydatne
> przede wszystkim do gier.
> (czy są na rynku karty bez akceleratorów 3D?)

akceleracja 3D to nie tylko gry - modelowanie, projektowanie, etc.

--
Dominik Siedlak (bachus)
Na serwerze bachus - login taki mam,