Re: Pamięci

Autor: PAndy <pandrw_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 28 Sep 2005 - 20:02:59 MET DST

"Aneta Kunska" <iksinska@iksinski.pl> wrote in message
news:dhel2i$pvi$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Użytkownik "PAndy" <pandrw@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> po
> [ciach]
>
> Bardzo, bardzo dziękuję. Jeśli są szybkie, to myślę, że warto sie nad ich
> kupnem zastanowić, ale najpierw chciałabym się dowiedzieć dlaczego źle
> spisują się w typowych aplikacjach.

Cos mi wygladasz na trolla ale co tam, pytanie zadane warto napisac...
Wiekszosc kodu na PC to kod operujacy na petlach i malych obszarach danych,
do tego systemy takie jak Windows uzywaja przerwan. Kazda z tych rzeczy
powoduje zaburzenie ciaglosci danych i wymaga z reguly pobrania danych z
nowego adresu. Kazde takie pobranie oznacza koneicznosc wyslania do pamiec
komendy odczyt i wystawienia adresu - czas jaki uplywa miedzy wyslaniem
komendy odczyt i adresu do pamiec a wystawieniem przez pamiec zadanych
danych spowalnia predkosc transferu - czas ten nazywa sie latency - zwloka
silnie zalezy od technologii pordukcji pamieci (wlascwie typu magistrali).
W pamieciach RDRAM czas ten jest bardzo dlugi i skutecznie spowlania caly
system ktory zamaist liczyc czeka na dane. Stad RDRAM w klasycznych PC sie
raczej neisprawdza - natomiast dosc chetnie korzysta sie z RDRAM w szybkich
urzadzeniach sieciowych gdzie przesylamy bloki danych okreslonej dlugosci,
znamy ilosc danych itd - skoro mozemy przewidziec ile i keidy wysylamy to
latency przestaje byc tak kluczowym problemem. W normalnym PC mase dzialan
odbywa sie asynchronicznie, przypadkowo i powoduje to ze RDRAM nie jest
optymalnym wyborem. BTW to sa jeszcze pamieci optymalizowane z punktu
widzenia zastosowan graficznych - specyfika dostepu do danych graficznych
jest jeszcze inna niz do danych w PC czy nawet w wysokiej klasy routerze.
pozdrawiam trolla