Re: Asus A3L-5010

Autor: Mire|< <komercja_at_gazeta.pl>
Data: Wed 28 Sep 2005 - 18:37:17 MET DST

> Asus A3L-5010,co powiecie o tym kompie>>ale w wersji z 512 MB
> a ogólnie coś o Asus??dobre są?

Posiadam ASUS-a dokładnie w takiej obudowie tyle że w innej konfuguracji a mianowicie Pentium M 1.6,
grafika ATI Radeon 9700 64 MB, HDD 40GB, 256 MB RAM, Combo.
Kupiłem go w kwietniu 2005r.
Plusy:
- laptop działa bezbłędnie - nie mam żadnych problemów z elektroniką, zwisami i innymi tego typu
sprawami,
- bateria - trzyma 3,5h lub 4,5h jeśli włączone jest oprogramowanie Asusa oszczędzające energię -
praca: głównie internet. Prędkość zegara procesora potrafi zwolnić do 138 MHz - to dopiero wynik! :)
- wentylator - włącza się sporadycznie i działa na połowie maksymalnych obrotów przy pracy biurowej;
jest cichy - to zaleta. Cały komputer jest bardzo cichutki. Można przy nim spać gdy np. w nocy
chodzi osiołek. Zupełnie nie słychać HDD.
- super matryca - kolory są rewelacyjne, jaskrawość ustawiona na 3' w skali 20'
- w komplecie torba odporna na pochłanianie kurzu i świetna myszka optyczna,
- 24 miesiące gwarancji

Minusy:
- niedokładnie umocowana klawiatura - jej denko stukało w kilku miejscach o płaską obudowę laptopa
bezpośrednio pod klawiaturą. Trzeba koniecznie coś podłożyć pod nią ponieważ przy pisaniu
przynajmniej mnie drażniło to stukanie. Nie trzeba rozkręcać laptopa aby poprawić tą niedogodność.
Nie traci się gwarancji. Najlepiej zastosować dwustronną gumową taśmę samoprzylepną jako podkładkę.
Jak ręką odjął. Zupełnie inna jakość. Jest to przypadłość tej serii Asusów. Na pocieszenie dodam, że
z tym mankamentem boryka się wiele innch producentów laptopów. Gdyby producent dodał jakąś matę
wygłuszającą, problem by nie istniał!
- obudowa - jest w kolorze szarym metalizowanym z jednolitej niemalowanej masy. Ma za to tenencję do
zarysowań o twarde przedmioty więc trzeba uważać; obudowa mogła by być bardziej zaokrąglona wg mnie.
Design raczej inżynierski. To kwestia gustu. Laptop jest po prostu inny.
- dosyć twarde klawisze tuchpada,
- zbyt ciche głośniczki. 2W były by wystarczające.
- chip graficzny ATI - nie pasują do niego sterowniki od ATI!!! Tylko oryginalne ASUS-a. To jakaś
pomyłka!!! Taki chip i zdany tylko na producenta laptopa??? Support Asusa napisał że tak ma być i
koniec. Ciebie ten problem nie dotyczy bo twój model ma intela.
- brak systemu operacyjnego. Za cenę którą zapłaciłem to się głowie nie mieści, ale cóż - widziały
gały co brały :)

Ogólnie wystawiam ocenę 4+
Nie daję 5-ki ze względu na obudowę i klawiaturę.
Poza tym jestem zadolowolony.

Pzdr!
Mire|<