Re: 2xSATA w raidzie

Autor: Email <email7_at_o2.pl>
Data: Wed 28 Sep 2005 - 00:41:59 MET DST

MOŻE OT, ale dotychczas mialem P3/733 i 256 MB RAM, który trochę już mulił
pod XP więc pomyślałem o setupie, który bez podkręcania zwiększyłby
wydajność komputera (nie podkręcam z założenia) - wyszło mi że podsystem
dyskowy (jak nie teraz to jutro) + trochę więcej RAM + szybszy Procesor (ale
bez przesady:) to jest to.
I mi wyszedł taki setup (w kolejności: cichy i nowy procesor, rozwojowy i
żeby za bardzo nie przepłacić:)
zasilacz chieftec 360-302 (bo w miarę cichy, chociaż stary:)
obudowa chieftec Apollo (bo ma otwór na wiatrak 12 cm <mam akasa>, ale może
trzeba było od razu wziąć BTX:)
dyski samsung (bo mają dobrą opinię a 2x 120 wystarczy:)
płyta intel z raid D945GTPLR (bo nie będę podkręcał i ma grafikę, lan oraz
audio, chociaż to ostatnie przegrało u mnie z SB128:)
procesor P4/630 (bo nie dość że staniał, to obsługuje EMT64 i EST dzięki
czemu zwalnia do 2,8, więc maq niższe temperatury pracy:)
do tego nagrywarka LG + stacja dyskietek za małą kasę.
Tyle mi było potrzeba i to mam, pewnie za tę kasę (ok. 3100) można było
osiągnąć więcej, ale o ile i jakim kosztem zważywszy, że będę zmieniał za 5
lat (pytanie a po drodze co:)?
IMO: marketing Intel'a był od początku gotowy na taką odpowiedź (procek,
grafa, pamięć 667), ale dali SATA2 i NCQ, cokolwiek mo wnosi, wiięc jest OK.
Jak się teraz zastanawiam, jest w miarę cicho (idzie porównać z P3/733),
trochę rozwojowo (grafika, procesor, pamięć, 2xwolne PCI+1xPCIE) oraz
stabilnie (bo po to jest komputer).
Poza tym, wszystko walić - potrzebowałem komputera trochę lepszego niż
miałem i .... (kupiłem zanim weszły przepisy o recyclingu:)
Mam nadzieję że na najbliższe 5 lat mi wystarczy. A to, że moje pomysły nie
odpowiadają overclockerom, zwolennikom AMD, bądź gierkowiczom - to mój
komputer - jak będę chciał grać - kupię np. wydajniejszą kartę graficzną,
albo procesor. Do tej pory nie jestem przekonany, czy zrobiłem dobrze
(optymalnie), ale nie znalazłem podczas kopletowania zestawu płyty pod AMD,
która by mnie satysfakcjonowała. Poza tym wszystkich pozdrawiam i niech
każdy ma taki komputer jak chce:)