Re: Laptopy Dell kontra Acer

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Tue 27 Sep 2005 - 18:07:53 MET DST

B.Paciorek wrote:
> Witam!
>
> Czy ULTRAMAŁY DELL 700m 1.6/12"WXGA/512 jest wart faktycznie więcej niż
> Acer TM2403 - znaczy się zakładając, że jest niestety w cenie brutto
> droższy o 1000PLN

Nie sprawdzałem dokładnych parametrów Dell'a, ale z mojego doświadczenia
wynika, że ceny tzw. renomowanego sprzętu mają narzut rzędu
kilkudziesięciu %, po czym okazuje się, ze róznego rodzaju instytucje
kupują go z upustem 30-40% - a de facto producent na tym nie traci.

W przypadku Della'a - moim zdaniem nie celuje On w rynek użytkowników
indywidualnych (biorąc chociażby pod uwage model dystrybucji - nie przez
dystrybutorów a na zamówienie, gdzie czas oczekiwania to ok 3 tyg).,
stąd też takie ceny. Zapewne jest dobry, zapewne warto mieć gruby portfel.

Testowałem ostatnio 2403 - możesz go mieć (pomijając dealerów takich jak
vobis) poniżej 3000 brutto (bez XP), klawiatura z nowszych modeli, lekko
zaokrąglona (b. wygodna - identyczna jak w notebookach z serii Acer
TM4xxx), lekki - 2.1 kg, mały, DVDRW-Double Layer, 3xUSB, LAN, modem,
VGA i 1280x800 przy 14". Zbudowany na nowej platformie sprzętowej Intel
915GM, DDR2. By nie reklamować, dodam tylko, że serie zdjęc tego modelu
wkrótce ukaża się na moich aukcjach.

Dyskusyjny jest jedynie czas pracy na baterii podawany przez producenta
(4h) (wydaje mi się, że to chochlik powielany ślepo przez kolejnych
sprzedawców, oddziały Acera itp - zrobie dokładne testy i zamieszcze
korekte).

Ja wymagam nieco więcej od notebooka (bluetooth, rozdzielczosc,
mediabay), ale to własnie sprzet dopasowuje się do wymagań, jeżeli komuś
takie odpowiadają jakie ma 2403 - polecam.

pozdrawiam.

--
Rafał Łukawski
http://rafal.lukawski.pl/