Re: UserPort jednak nie działa!

Autor: Bernard <bernard_at_earth.net>
Data: Tue 27 Sep 2005 - 11:05:12 MET DST

karnikowy wrote:
> Wspomniałem kilka watkow wczesniej o problemie z uzywaniem COM1 pod XP.
> Moj interface do diagnostyki silnika niestety nie chce ruszyc pod XP, pod
> Win98 bylo ok.
> Ktos poradzil UserPort, niestety po odpaleniu przestaje pokazywac cokolwiek,
> zupelna cisza.
> Moze robie gdzies blad, albo ten problem przerasta mozliwosci XP ;)

Dokładnie odwrotnie. Ten program nie dorasta do WinXP.

Jeśli masz program DOSowy, używaj go pod DOSem, ew. pod starymi Windows.
To, że on nie działa, nie jest winą Windows, lecz filozofii systemu DOS,
gdzie zakładało się, że ponieważ system jest za głupi i za wolny, to
każdy program będzie się sam dostawał do wszystkich urządzeń. Takie coś
nie może mieć miejsca w systemach wieloprocesowych, w których błąd
jednego programu ma nie wywalać całego systemu.

Rzecz polega prawdopodobnie na próbie obsługi przez program przerwań w
sytlu DOSowym, która złośliwie nie pasuje do Windows. Niezbyt dobrze
świadczy to również o twórcach programu, bo większość programów
dobierających się bezpośrednio do portów COM jednak jakoś pod WinXP działa.