Re: COM1 zagadka dla chyba dla sprzętowców?

Autor: Robbo <robbo_at_i.luv.spam.com>
Data: Mon 26 Sep 2005 - 15:16:49 MET DST

Użytkownik "karnikowy" <kaaarnikola32@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:dh7492$p7e$1@inews.gazeta.pl...
> Otóż, jest sobie laptop PIII 1.1GHz, ale to chyba malo wazne.
> Do COM1 podlaczany miałem interface pozwalajacy podgladac paramtery pracy
> silnika samochodowego. Wszystko to dzialo sie na systemie Win98.
> Po zmianie systemu na XP niestety pokazywane dane sa przeklamane tzn.
> pojawiaja sie skokowo co 2-3 sekundy pokazujac fikcyjne dane. Po powrocie
> na WinMe wszystko jest ok. Niestety musze na codzien uzywac XP dlatego
> pytanie co moglo sie stac. Program diagnostyczny do obslugi interface
> samochodowego rozpoznaje COM1 i parametry 8192 baud 8,N,1 czyli parametry
> [...]

Sa dwie mozliwosci -

1) Ów program ktory uzywasz do odczytu danych jest niepoprawnie napisany
(niechlujnie) i odwoluje sie bezposrednio do sprzetu komputera (do portu
COM) - a na to ze wzgledow bezpieczenstwa i stabilnosci systemu Windows XP
nie pozwala. Powstały nawet programiki wspomagajace takie niepoprawne
programy (UserPort), jednakze mialem przypadek ze nie udalo sie pomimo tego
doprowadzic do poprawnej transmisji pod XP.

2) Skoro jednak jakies dane sa odczytywane to moze pozostaje problem w
parametrach transmisji - piszesz ze bylo 8192 a na XP jest 9600 - moze tu
lezy przyczyna.

--
pzdr
rb