Wymiana procka, podkręcanie

Autor: SHP <shapie_at_onslaughters.org.kasuj>
Data: Sat 24 Sep 2005 - 22:56:27 MET DST

Witam.

Mam dwa pytanka:

1. Zacznę może od tego, że sprzęt mam raczej wiekowy - procesor AMD Athlon
K7 600MHz. Ostatnio wpadł mi w ręce procesor AMD Duron 1000MHz, który
siedział w kompie trafionym przez piorun. Procek jest raczej sprawny.
Postanowiłem więc, że wyciągnę swój stary i wstawię ten "nowszy". Po
włączeniu, system nie chce wystartować, jest czarny ekran i cisza.
Zastanawiam się, w czym tkwi problem. Na kartonie od płyty gównej napisane
jest: "supports AMD Athlon or AMD Duron processor". Płyta główna to: GA-7ZX
VIA KT133. Chociaż w samej instrukcji do płyty głównej, w tabeli jest
napisane: CPU: AMD Athlon (K7) Socket A Processor, Supports 500MHz - 1GHz
and faster... czyli tak, jakby kieszeń procka przeznaczona była tylko na
Athlony... Da się coś z tym zrobić, czy mogę zapomnieć o tym, że Duron
będzie działał na tej płycie głównej?

2. Czy warto podkręcać tego Athlona? Wiem, że korzyści są raczej niewielkie
w stosunku do tego, co obecnie oferuje rynek, ale nim dorobię się nowszego
sprzętu chciałbym choć trochę zwiększyć wydajność kompa. Bardziej tak z
ciekawości :-)

Pozdro
Tomek