Problem z wykrywaniem napedow optycznych przez BIOS

Autor: FrOG <frog01_at_op.pl>
Data: Sat 24 Sep 2005 - 14:41:34 MET DST

Witam!

Mam kompa takiego jak w podpisie, i mam z nim nastepujacy problem:

Bios po uruchomieniu nie wykrywa mi zadnych napedow optycznych (nagrywarka
CD i DVD), przez co nie moge bootowac z plyty CD. Co dziwne, po wejsciu do
biosa i wejsciu na szczegoly (Primary slave i master), po uaktywnieniu opcji
"Auto-detect", bios wykrywa oba napedy. Jednak po wyjsciu i restarcie znow
widze ze bios nie wykrywa zadnych urzadzen (pisze "None").
System jednak wykrywa oba napedy i moge z nich bez problemu korzystac.

Wczesniej nie mialem takich problemow. Wgralem nawet nowy bios (mimo ze na
starszym wszystko wczesniej bylo OK), ale tez to nic nie pomoglo.

Oczywiscie w biosie ustawilem na bootowanie z CD-Romu... jak nacisne przy
starcie F11 i wybieram z listy "CD-ROM" tez nic sie nie dzieje. Tak jakby w
ogole tych napedow nie bylo.

Prosze o szybka odpowiedz.

--
Pozdrawiam! FrOG
A64 3000+, MSI K8N Platinum Edition, 512MB TwinMos, 120GB Seagate SATA &