Re: XP i dyski powyżej 128 GB.

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 23 Sep 2005 - 01:04:57 MET DST

Użytkownik "Radek D" <radek997@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:dguon0$omc$1@news.onet.pl...
> Witam!
> Jak wiemy "goły XP" nie obsługuje dysków powyżej 128 GB.
> Tak więc jak zainstalować system i podzielić taki dysk na partycje ?
> Wymyśliłem dwa sposoby - czy dobrze myślę ?:
> 1. Dzielimy widoczne 128 GB i instalujemy system, później łatkę
> do obsługi dużych dysków i np. PM Magic z pozostałych (niewidocznych
> wcześniej) GB robimy dodatkową partycję/ewentualnie łączymy je z
> ostatnia
> już istniejącą partycją (czy ten sposób wogóle zadziała ??)

Zadziała, aczkolwiek co do obsługi dużych dysków twardych przez PM
jestem wysoce krytycznie nastawiony. Do tego dochodzą wieczne zwisy
przy obsłudze NTFS. Nie polecam. Do pracy z partycjami, a zwłaszcza do
powiększenia (w żadnym wypadku łączenia) partycji polecam BootIt Next
Generation http://www.terabyteunlimited.com .

> 2.Walimy ten dysk do systemu. w którym jest już zainstalowana ta
> łatka, dzielimy
> na partycje, przekładamy do docelowego kompa i instalujemy XP i
> łatkę

Tego nie rób. XP podczas instalacji będzie usiłował pisać do obszaru
położonego powyżej 128 GiB i zamaże początek dysku.

> Czy te rozwiązania zadziałają ? Sam ma dysk 200 GB i to jeszcze
> SATA tak więc
> jeszcze gorzej tylko, że u mnie nie ma na nim systemu, a jedynie
> dane.

Ja preferuję małą 8-10 GB partycję pod system i mniejsze programy - i
drugą/trzecią partycję pod dane, backupy, a także obrazy partycji ze
zdrowym i poprawnie skonfigurowanym systemem.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/