Re: LCD 19``- temat na czasie :p

Autor: gregg <g_grab_at_o2.pl>
Data: Thu 22 Sep 2005 - 21:52:28 MET DST

Witam,

Nie ma co się oszukiwać obecne modele LCD będą smużyć, tylko jedne mniej
(najszybsze matryce TN) inne więcej (modele z matrycami *VA bez sopalaczy).
Ważne jest to o czym pisał Friend, czyli na jakim poziomie akceptujesz
smużenie.

Matryce TN (te 4-8 ms) będą smużyć stosunkowo mało odczuwalnie - choć to
subiektywne stwierdzenie jednak nie polecam ich z powodu kiepskich kątów, no
chyba że nie będziesz oglądął filmów a pisałeś że będziesz. Odzworowanie
kolorów w matrycach TN jest najgorsze w porównaniu z maytrycami S-IPS oraz
PVA/(MVA). Matryce PVA z dopalaczem, bądź S-IPS już nie odstają tak od
matryc TN pod względem czasu reakcji. Przechodzą do sedna - najlepszym
rozwiżaniem są monitory na matrycach S-IPS ale odpadają bo drogie:/ Ja bym
Ci radził kupić monitorek na matrycy PVA z dopalaczem - Fujitsu-Siemens
P19-2 moze być dla Ciebie odpowiedni (jeśli naprawdę nie masz kasy to możesz
zastanowić się nad Belinea 101920C). Osobiście odradzam Samsunga 193P+ ze
względu na dithering:/

Pozdrawiam i życzę udanego wyboru (ja zdecydowałem się na NEC 1980Fxi) Aha
jak masz wątpliwośći to odwieź www.mva.pl - może tam Ci pomogą.