Re: Firmowy czy składak?

Autor: Proximus <proximus84_at_NOSPAMwp.pl>
Data: Thu 22 Sep 2005 - 12:53:24 MET DST

Tomek napisał(a):
> Witam
> Pracuje w instytucji kulturalnej. Za jakiś czas będziemy mieli przetarg na sprzęt.
> Czy lepiej kupić składaki o dobrych parametrach czy też postawić na sprzęt
> markowy . Jeżeli tak to jakie firmy polecacie. Ja preferowałbym HP ale hmm te
> ceny. Składak byłby tańszy od 1 tys do 1,5. Nie wiem czy uda mi się przekonać do
> tego pomysłu dyrekcję. Może zdecydować się na Optimusa albo jakieś inne?. No i
> jeszcze niektóre będa musiały współpracować z Novellem 5.1. Co może być
> problemem dla kart sieciowych

Skoro jest to instytucja państwowa to komputer musi mieć znak CE. A znak
CE dostaniesz tylko od producenta, który zrobi odpowiednie badania,
chybą, że zaryzykuje on i wystawi znak CE bez stosownych badań. Prawo
dopuszcza taką ewentualność, ale w razie kontroli komputer idzie na
badania. Jesli wyjdą prawidłowo, to dobrze, jeżeli nie, to producent
musi dostosować ten sprzęt do wymogów CE i pokryć koszty badań.
Dodatkowo utrudnieniem jest fakt, że budując komputer na komponentach ze
znakiem Cd, cały zestaw nie musi spełniać wymogów CE.
Co do wyboru markowy czy składak to rozpisujesz przetarg i może jakaś
lokalna firma zaproponuje Ci składaka.
Za markowym przemawia wsparcie techniczne, dopasowanie sprzętu, jakość,
niezawodność i... marka. Minusem jest cena. Firmy, produkujące markowe
komputery to m.in. HP, Dell, Fujitsu-Siemens, a także NTT, Optimus, Vobis.
Robisz przetarg i niech wybgra najlepszy.
A co z softem windows i komercyjne oprogramowanie za które się płaci
fortunę czy Linux i programy na licencji GNU/GPL?

--
Proximus