Re: co sie moglo stac z dyskiem? zniknal?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 21 Sep 2005 - 23:40:37 MET DST

Użytkownik "Malahide" <malahideUSUN_TO@go2.pl> napisał w wiadomości
news:dgr6hp$5pq$1@sunflower.man.poznan.pl...
> [...]
>
> dysk jest widziany jako LBA... troche sie boje podmieniac
> bootsektor. Byc moze jaj wroce do domu w sobote - to na moim
> komputerze wroci wszystko do normy. Mam tam troche danych na
> ktorych mi zalezy.

Nie licz na to, że "samo się naprawi". W komputerze nie siedzą
krasnoludki. Przed podmianą tego bootsektora możesz go sobie zapisać
na bok do pliku, podobnie jak cały sektor MBR zresztą, a potem
ewentualnie go przywrócić. Najwygodniej zrobić to programem DFSee (w
wersji 16-bit jest darmowy, działa spod DOS) poleceniem PSAVE, ale
można też użyć np. MBRWork http://www.terabyteunlimited.com ,
ewentualnie dość wygodnego programu WinHex działającego spod Windows.
BTW nie twierdzę wcale, że podmiana bootsektora na pewno pomoże, po
prostu jest to jeden ze standardowych etapów naprawy podobnych
uszkodzeń partycji. Warto go poprzedzić diagnostyką dysku
(badsektory).

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/