Jaki monitor LCD? Prośba o poradę

Autor: Rex <walcz_at_ze.spamem>
Data: Wed 21 Sep 2005 - 08:13:32 MET DST

Przymierzam się do kupna monitora LCD. Śledziłem już trochę posty
związane z LCD-kami ale tyle tych parametrów jest, że można kręćka
dostać. Może napiszę do czego będę go głównie wykorzystywał:
zastosowania biurowe (Word,Excel), internet, oglądanie zdjęć zrobionych
aparatem cyfrowym, oglądanie filmów. Nie zamierzam natomiast grać (no,
może sporadycznie).
Z wypowiedzi forumowiczów wynika, że przy oglądaniu filmów (obrazy
szybkozmienne) może występować smużenie. Wobec tego chciałbym kupić taki
sprzęt, który pozwoli mi uniknąć tej wady.
Dodam, że nie musi to być nowy monitor - może być z drugiej
ręki. Może ktoś z Was zna jakiegoś godnego polecenia sprzedawcę
monitorów na Allegro?
Ma to być 15'' lub 17'' - tzn. jeszcze nie wiem i w tej kwestii też
proszę o porady. Zasadniczo zamierzam pracować w rozdzielczości 768x1024
więc 15-calowy powinien wystarczyć. Rozdzielczość 1024x1280 może przyda
się przy oglądaniu zdjęć... Nigdy nie pracowałem przy tej rozdzielczości
więc nie bardzo czuję czy to mi będzie potrzebne. Ale jeśli różnica w
cenie pomiędzy 15'' i 17'' jest nieduża to może warto wziąć 17''...
Jaki sprzęt radzicie wybrać?
Acha, proszę nie pytać mnie ile pieniędzy chcę wydać na ten monitor.
Chcę wydać jak najmniej ale wydam tyle ile trzeba będzie wydać na
sprzęt, który spełni moje oczekiwania.
Podsumowując, chciałbym żeby był to sprzęt średniej klasy o estetycznym
wyglądzie, przyzwoitej jakości i umiarkowanej cenie.

Za wszystkie opinie i porady z góry dziękuję
Rex