czujniki na plycie - o co chodzi ?

Autor: news <color_at_#wytnij.to#gazeta.pl>
Data: Sat 17 Sep 2005 - 20:24:14 MET DST

witam,
niedawno pisalem o problemach z asusem p5p800...(ktora sie wieszala,
niestety problem nadal nie rozwiazany) teraz mam nowa plyte
msi-865pe-neo3f i zastanawia mnie kilka rzeczy:
(mierzone sisoft sandra)

- na asusie mialem vcore w granicach 1.35, na msi 1.29
- na asusie temp proca w spoczynku ~39, na msi ~48 (takze wskazania w
biosie)

czy wynika to roznic pomiaru przez inne czujniki, czy cos jest nie tak
(wszystkie graty te same lacznie z tym samym wentylatorem). zwlaszcza
martwi mnie temperatura proca, ktora na asusie w cpu-burn (steess)
wskazywala max 61stopni natomiast w msi sporo wiecej. sprawdzajac jednak
palcem temp. radiatora wydaje sie byc chlodniejsza niz uprzednio na
asusie. czy mam moze walniety czujnik temperatury procesora ? wskazania
drugiego czujnika temp. plyty glownej i dyskow nie odbiegaja od wskazan
na asusie.

przy okazji zapytam, jaki polecacie maly i dobry programik monitorujacy
prace czujnikow (obroty went i temperatury).
i jeszcze jedno: zaobserwowalem (uchem) dziwne zachowanie dysku sata
(nie systemowy) - co jakis czas (mniej wiecej co 8-10 minut) cos sam
"grzebie" - odglos jakby kalibracja termiczna, przy czym led nie zapala
sie (tzn. nie ida zadne dane). z plyta asusa tego nie mialem.
dyski mam podlaczone w ukladzie: UATA jako 1st master, SATA jako 3rd
master i jest na nim tylko archiwum (tzn. zadnych aktywnych
aplikacji)... i tak sobie pobrzekuje przez ok 30 sek za kazdym razem...
co to moze byc ?