Re: Konfiguracja routera

Autor: adasiek <podolany_at_poczta.wp.pl>
Data: Sat 17 Sep 2005 - 12:13:57 MET DST

jedrus <jedrus.nospam@psst.pl> wrote in
news:2DA8AA784D386E48A4090BA3B1647E10032C9D55@is~jplwant003.jasien.net:

> Skad wytrzasnales WANa ? Caly czas gadamy o LANie wiec nie mieszaj
> pytajacemu pod "kopulooom":-)

jezeli jego siec w domu nazwalbys LAN, to jak bys
nazwal siec operatora?? bo ja bym ja nazwal WAN;
fakt - nie jest to zbyt szczesliwe okreslenie, ale
ogolnie tak sie niestety mowi o sieci operatora;

> Znasz "niebzdurne" rozwiazanie??:-)

przede wszystkim w opisanej sytuacji router klienta bedzie robil jedynie
NAT; zatem nie ma znaczenia w jakis sposob jest adresowana sieci po
stronie operatora, bo bedzie to publiczna koncowka NATu; zas po stronie
klientow NATu moze byc dowolna siec prywatna; np. 192.168/24; taka siec
nie bedzie widoczna w sieci operatora, zatem moze miec takie same adresy
jak fragment sieci operatora; (np. operator ma 192.168.1/24 w bloku A
oraz 192.168.2/24 w bloku B; klient z bloku A moze miec po swojej stronie
NATu adresy 192.168.2/24 i nie bedzie z tym najmniejszego problemu);

pytanie do ekspertow: czy po obydwu stronach NATu moze byc taka sama
siec?? np. po obydwu stronach NATu 192.168.105/24?? i zeby jeszcze bylo
smieszniej, czy komp po stronie lokalnej moze miec taki sam IP jak
interfejs routera po stronie publicznej NATu?? czyli np. dostajemy od
operatora 192.168.105.200/24 a nasz komputer w sieci lokalnej (za NATem
ma taki sam IP)??

pzdrv;
adas;