BIOS Compaq - partycje

Autor: gabi <gabizalWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 16 Sep 2005 - 11:08:58 MET DST

wiatm,

mam problem z Compaq Presario X1000
a konkretnie z BIOSem!!!

mam dysk podzielony na 3 partycje i w skrocie
mowiac ostatnio sformatowalam dwie z nich zostawiajac
tylko Windowsa XP pro na trzeciej partycji (programem Partition Magic)

teraz komputer uruchamia sie z dysku na ktorym nie ma zadnego systemu
i nie wiem jak to zmienic - w BIOSie Compaqa nie mozna wybrac z ktorej
partycji ma startowac (mozna wybrac tylko czy z CD czy z HDD)

z plyty Windowsa startuje do momentu wyboru na ktorej partycji chce
sie zainstalowac Windows po czym pisze ze nie ma partycji zgodnej z
systemem Windows!

przy probie naprawy istniejacej instalacji wchodzi do DOSa ale
reaguje tylko na kilkadziesiat komend (dostepnych przy wpisaniu HELP)

probowalam z WIndowsem XP pro, XP Home - oryginalne
oraz w Windowsem 98 i juz nie wiem co jeszcze mozna zrobic?

jak zmienic zeby uruchamial sie z partycji na ktorej jest zainstalowany system?