Re: czy te ramy beda smigac w dualu?

Autor: Jolly Roger <dsbrak_at_maila.w.pl>
Data: Thu 15 Sep 2005 - 21:10:50 MET DST

Dnia Thu, 15 Sep 2005 20:10:50 +0200, misiek napisał(a):

> Moglbys prosze roziwnac co nieco temat tych timingow i napiec na modulach?
> Bawie sie troche w OC - jestem samoukiem w wiekszosci zagadnien ale RAMow
> podkrecic znaczaco nie moge (restart).

No cóż - problem jest taki, że podkręcając pamięci rośnie również
magistrala FSB procesora. Twój barton chodzi na 11*200 przy 1.8V (i zapewne
pamięci są taktowane synchronicznie na 200 MHz). Jeżeli zechcesz podkręcić
pamięci ze standardowych 200 MHz na np 220 MHz, to jednocześnie wzrośnie
FSB do 220 MHz. Jaki będzie tego rezultat? Zamiast 11x200 dla procesora
będzie 11x220 co daje 2420 MHz dla procesora. Ponieważ twój procesor nie
jest w stanie pracować przy takich ustawieniach, więc rezultatem będzie
reset. W takich właśnie przypadkach przydaje się procesor z odblokowanym
mnożnikiem, gdzie można wymusić większe taktowanie pamięci kosztem
zmniejszenia mnożnika. Z tych twinmosów z pewnością będziesz w stanie
wycisnąć 220 MHz, ale twój procesor już nie jest w stanie działać z
częstotliwością 11x220. Jedyne co możesz zrobić to obniżyć timingi pamieci
np. do 2-3-3-6 (co da niewielki wzrost wydajności). Jeżeli będzie
niestabilnie to można podbić nieco napięcie na pamieciach do 2.8-2.9V.

pozdr.

GG: 9542153  mail:nospam_mach82_xl@wp.pl_nospam
[Venice 2.7GHz@1.4V] [2x256 MB Hynix] [K8NF-9] [QVC-100Cu][Nec3520]
[GF 6600 @570/680 + Zalman VF700] [Chieftec 360-202DF] [Samsung 80GB]