Re: Jaki cichy wentyl do zasilacza?

Autor: -=RapidHail=- <dyskus_at_usun.to.epf.pl>
Data: Thu 15 Sep 2005 - 20:07:25 MET DST

> Żaden dla mnie problem polutować nawet sterowanie obrotami z mikrokontrolera
np.
> ATMEGA, ale nie o to chodzi bo szukam SPRAWDZONEGO CICHEGO wentylatora DOBREGO
> producenta.... cena nie gra większej roli (no tak powiedzmy do 80 pln)
> Ważny jest odpowiedni przepływ powietrza przy określonym poziomie hałasu -
> potencjometrem zmniejszysz obroty (a raszej potencjometr + tranzystor), ale
> zmniejszysz też znacznie przepływ powietrza a nie o to chodzi....

Ja mam dwa z tyłu Arctica (nie słyszę ich) z przodu jakieś 2 po 12 zł który na
tyle przyblokowałem, że ich też nie słyszę no i w zasilaczy też wymieniem na
bodajże manchatan czy manhatan i doczepiłem mu kilka oporników, przepływ jest
wystarczający, zastanawiałem się tylko jak wyciszyć dyski, bo tylko te słyszę,
że się kręcą (w nocy) poza tym cisza i spokój.