Czy kupic plyte Asus P5RD1-V deluxe

Autor: Piotr <piotr12ne_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 15 Sep 2005 - 12:53:09 MET DST

Witam,

chcę wymienić komputer nie tracąc tych możliwości, które miał stary
(naprawdę stary, ok. 6-letni, Celeron 633). Wymienić trzeba prawie
wszystko. Chciałem kupić coś z PCI Express, Pentium 4.
Ale okazało się, że są problemy z dostępnością portów w nowych
płytach głównych. W starym komputerze mam takie "dodatkowe"
wyposażenie:

- MIDI - na karcie SB, do podłączenia klawiatury muzycznej,
- FireWire - do podłączenia kamery,
- karta sieciowa,
- modem,
- tuner TV.

Jak się okazuje, płyty z PCI Express mają tylko 3 złącza PCI
i nie znalazłem (w sklepie) takiej, która ma FireWire albo MIDI.
Mają tylko kartę dźwiękową. Karty z niezbędnymi rozszerzeniami
nie zmieszczą się do płyty - potrzeba 4 złącz PCI, są tylko 3
(oraz złącza PCI Express). Natomiast kart PCI Express innych
niż graficzne nie ma wcale.

Znalazłem opis płyty Asus P5RD1-V deluxe:
http://www.arest.pl/index.php?inc=produkt&ID=3101&katid=60&grupa=9

Z tunerem TV, FireWire, dźwiękiem, MIDI. Ale trochę odradzano mi ją
ze względu na chipset inny niż Intela. Czy ktoś używa / używał takiej płyty
i może napisać, jak działa?

Pozdrawiam
Piotr

--
Zabezpieczenie antyspamowe: w moim adresie nie ma cyfr