Re: IA-64 i AMD64

Autor: D¼wiedziu <nkg_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 14 Sep 2005 - 15:09:38 MET DST

Witam

> IA-64 to zupe³nie inna architektura, nie podobna do niczego co by³o
> wcze¶niej (no mo¿e trochê do Am29000), w tym i do AMD64. Oczywi¶cie s±
> wersje serwerów baz danych i innych wymagaj±cych aplikacji na IA-64, ale
> normalne programy u¿ytkowe raczej na te komputery nie zab³±dz±, bo i po
> co. Nie s±dzê te¿, ¿eby istnia³ arkusz kalkulacyjny albo procesor tekstu
> na np. IBM zSeries, bo nie do tego s± takie maszyny.

To po co to: http://podzespoly.idg.pl/news/82595.html
Itanium jest na serwery i wydajne stacje robocze, których siê u¿ywa do
jednego konkretnego zadania (np. obróbka grafiki), a nie jak domowe
PC-ty - do wszystkiego, ³±cznie z odpalaniem archaicznych gier i
programów. Trochê mi to przypomina walkê fanatyków Linuksa(*), którzy za
wszelk± cenê chc± wmówiæ, ¿e Linux jest najlepszy we wszyskim i dla
wszystkich.

(*) - Nie mia³em tu na my¶li normlanych u¿ytkowników Linuksa. Sam u¿ywam
tego systemu.

--
Pozdrawiam
D¼wiedziu