Re: Software Access Point

Autor: Michal Bien <mbien_at_usunto.uw.edu.pl>
Data: Wed 14 Sep 2005 - 14:04:49 MET DST

krzychuc4d <kylo_c4d@o2.pl> wrote:

> czy jest dostępny program do postawienia Programowego Access Pointu
> w przypadku gdy się posiada kartę do łączności bezprzewodowej?

            Owszem, tylko takie 2 drobne szczegoly ze to zalezy od uzywanego OSa
i modelu karty.

> wyczytałem na necie ze Asus sprzedaje płyty główne z wbudowanym WiFI z
> oprogramowaniem które daje taka możliwość .

            Nie warto. Poza oprogramowaniem firmowym praktycznie nic tego nie
obsluguje, do plyty doplacasz tyle samo albo i wiecej niz za karte PCI,
masz utrudniona zmiane plyty. Byle RTL8180L za 60-70 zl potrafi to samo
nawet na firmowych sterach i pod win32, tak samo jak pod OpenBSD czy
linuksem na sterach z sourceforge.
Jesli celujesz w system inny niz win32 to tradycyjnie Hermes albo PRISM2.x
- z pudelka obslugiwane sa praktycznie przez wszystko co "gada" z wifi.

> ktos zna strony na ktorych moge znalesc oprogramowanie tego typu?

            Przeszukaj google np: pod katem hasla "HostAP".

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl