Re: Znikniecie gb z partycji ?

Autor: Sławomir Stępniak <slaw1step_at_poczta1.1onet.pl>
Data: Tue 13 Sep 2005 - 14:05:57 MET DST

In news:dg63de$d3d$1@atlantis.news.tpi.pl , *rohli* wrote:
> Mam problem - moj dysk ma ok 30 gb.

Jakiś czas temu osobnik Vanore pisał podobnie, wręcz tak samo ;o
Musi Twój sąsiad, bo pisał z tego samego IP.
Nikt mu nie odpowiedział, może przez brak wyczerpujących informacji.

> Jakis czas temu sformatowalem go bo win98 sie posypal (byly 3 partycje).

Go, to znaczy dysk, chyba raczej którąś partycję.

> Po sformatowaniu nadal mam 3 partycje ale gdzies sie podzialy gigabajty
> (zniknelo 16gb).

Skąd zniknęły, z którejś(yś) partycji, czy spomiędzy.
Inaczej, czy suma rozmiarów partycji odpowiada rozmiarowi dysku?

> Czy cos zle zrobilem?

Tak, podałeś za mało konkretów.

> Co zrobic aby pecet zobaczyl cala dostepna przestrzen?

Obejrzeć jakimś przyzwoitym narzędziem do partycjonowania.
Ściągnij Ranish Partition Manager, konkretnie ten:
http://www.ranish.com/part/part244.zip rozpakuj, uruchom,
zrób dyskietkę startową z nim, i odpal z tej dyskietki.
Jeśli układ partycji będzie poprawny, i nie będzie jakiejś dużej części
niezaalokowanej, to będzie znaczyło, że giną GB na dysku logicznym.
Wtedy zajmiesz się przywracaniem systemu, ukrytymi koszami Nortona,
oraz innymi ukrytymi zżeraczami bajtów.

--
Pozdrawiam.:Sławomir Stępniak:.slaw1step@poczta1.1onet.pl(ale bez cyfr)