Re: Spalił się komp przez modem ?

Autor: B.G <b0ggac.usunto._at_wp.pl>
Data: Sun 11 Sep 2005 - 21:10:20 MET DST

Użytkownik "frulik" <frulik_NO@SPAM_wp.pl> napisał w wiadomości
news:dg1tqu$ll9$1@atlantis.news.tpi.pl...

> A tak swoją drogą, czy to nie provider (w tym przypadku nie tepsa)
> powinien odpowiadać za takie przepięcia w swojej sieci ?

ROTFL (skarga do Pana Boga) - ale mniejsza z tym,
ja ostatnio dostalem piorunem ktory przyszedl od gniazda 230V, wpadl do
sasiedniego komputera (bo go nie odlaczono od sieci na czas), poprzez kabel
Ethernet rozwalil mi switch, modemo_router od Neo ("winna" oczywiscie tp bo
to przez ich zabezpieczenia nastapilo doziemienie routera) moją karte
sieciowa w komputerze spalil tak ze wypalil dziure w jej transformatorku,
ale ze moj komp byl uziemiony wiec zadnych innych szkod nie bylo, plyta
glowna itd... nie ucierpialo. dosc szybko (na karcie) piorun zamknal sie do
Ziemi.

mimo odlaczenia od 230V mam tak podlaczony komputer ze jego masa ma caly
czas kontakt z Ziemia - to naprawde sie przydaje - bo ladunek idzie do masy
(Ziemi) zamiast latac gdzie po plycie, procku i ew. innych podzespolach.
w Twoim przypadku takie _stale_ uziemienie tez mogloby pomoc.... a teraz to
cholera wie co padlo...

--
B.G          GG#51489