Re: Dwurdzeniowce, HT ?

Autor: Email <email7_at_o2.pl>
Data: Sat 10 Sep 2005 - 17:20:32 MET DST

IMO: Co będziesz robił na tym komputerze? Bo jak z reguły nic specjalnie
obciążającego, to nawet jakiś celeron 64-bit styknie. Prescotty się grzeją
okrutnie, ale np. seria 6xx ma EST, więc podczas normalnej pracy temperatury
na niej są trochę ni9ższe niż na 5xx. Słyszałem też że obudowy BTX są
cichsze niż ATX bo pozwalają uzyskać niższe temperatury, ale to u nas
jeszcze nowinka. Soft zoptymalizowany pod Pentium D napewno się wkrótce
pojawi, bo to za chwilę będą bardzo popularne procesory z uwagi na cenę.
Jeśli więc Pentium D, to do tego raczej BTX. Z drugiej strony podobno mają
się pokazać dwurdzeniowce oparte na jakiejś technologii mobilnej, które będą
żarły znacznie mniej prądu, więc może lepiej poczekać. Ja kupiłem niedawno
P4 630 i mam dziś na procesorze 51, a na dworze jest 30, wiatraki 1211 i 830
(za sprawą EST chodzi na 2.8), więc jest znośnie. Celerony są ponoć
chłodniejsze. Główna kwestia to niska temperatura (cichy), czy wysoka
wydajność (głośny). Sam musisz rozstrzygnąć.