Re: mocowanie chlodzenia na pamieciach grafy

Autor: Jolly Roger <dsbrak_at_maila.w.pl>
Data: Sat 10 Sep 2005 - 12:38:47 MET DST

Dnia Sat, 10 Sep 2005 11:30:44 +0200, bsod napisał(a):

> Mam pytanko w jaki sposob mocowane sa radiatory na
> pamieci karty graficznej ?

jakby to wytłumaczyć żebyś zrozumiał - na radiatorach jest taka taśma
klejąca przewodząca ciepło i właśnie ta taśma powoduje że radiatorki
trzymają się pamięci (przed przyklejeniem radiatora trzeba usunąć folię
ochronną i voila).

> Czy to mozna stracic gwarancje ?

nie ma to jak piękne zdanie w języlu polskim :> Jak będziesz oddawał kartę
na gwarancję, to musiasz odkleić raidiatorki i usunąć resztki klejącej
substancji.

> Mam GeForce 6600GT Gigabyte GV-NX66T128D 128MB ?
> Jaki typ chlodzenia radzicie kupic do pamieci na tym modelu ???

ja bym w ogóle nie kupował, bo się nie opłaca. Pamięci podkręcisz bez
problemu do 1100MHz bez żadnych dodatkowych radiatorków. Jeżeli już się
koniecznie uparłeś, to pamiętaj że potrzebujesz radiatorków w wersji BGA.

> czy techniczna lama moze we wlasnym zakresie zalozyc sobie

jeżeli nie masz parkinsona to zdecydowanie tak

> cos takiego czy tez lepiej skorzystac z jakiegos serwisanta ??? :)

no bez przesady - naklejenie na pamięci radiatorów nie należy do rzeczy
skomplikowanych.

> http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=14731
> tu jest zdjecie chociaz niezbyt dobrze widac - to sa cztery
> male kwadratowe kosci ...

Czyli są to kostki BGA, więc musiasz zakupić radiatory BGA. Jest takich na
rynku od groma, ale jak już wspominałem zakup takich radiatorów nie ma
sensu - wydasz dodatkowe 30 zł a pamięci podkręcą się ze 20 MHz więcej, co
da ogromny przyrost wydajności w postaci 0.1 FPs ;). Czy ta gra jest warta
świeczki?

> dzieki
> -bsod

pozdr.