Re: ekran 15,4 a 15 w laptopach - oglądanie fotek

Autor: muka <nie_at_ma.pl>
Data: Sat 10 Sep 2005 - 12:04:50 MET DST

amareWYTNIJTO@vp.pl wrote:

> Sory za pytanie, Może głupie ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi.

Słabo szukasz ;) Sam to kiedyś przerabiałem.
A więc...matryca 15,4 cala jest szersza, ale nie poprzez "rozciągnięcie"
pikseli, ale poprzez ich dodanie. I tak, 15" ma np. rozdzielczość
1400x1050, a 15,4" - 1680x1050 (rozdzielczości w przypadku lepszych
ekranów). Jak widzisz, jest po prostu szerzej, znaczy więcej się zmieści
na ekranie :) Czyli zdjęcie będzie wyświetlone identycznie na zwykłym
jak i panoramicznym ekranie z tym, że na tym drugim obok zdjęcia zmieści
się coś jeszcze (a w trybie "full screen" będą po bokach czarne pasy -
coś jak czarne pasy na górze i dole przy oglądaniu filmu na ekranie 15").
Aha... panorama nie wyświetli poprawnie rozdzielczości 4:3. Można albo
rozciągnąć obraz - ale wiadomo, że przy LCD obraz będzie rozmazany, albo
  wyświetlić obraz po środku ekranu - ale tu będą po bokach ekranu
bezużyteczne czarne pasy.

Pozdrawiam