Re: jak sprawdzić procesor

Autor: Przemek <brak_at_nospam.pl>
Data: Sat 10 Sep 2005 - 08:48:11 MET DST

Użytkownik "BYNIO" <bynio.m@op.pl> napisał w wiadomości
news:dfs66s$ed2$1@atlantis.news.tpi.pl...

> płyta to msi k8n neo a system xp procek sempron 3000+ 64 bit i ja mam
> pytanie czy ten procesor działa na swoich prawidłowych parametrach bo
> niewiem jak w tym biosie to sprawdzić bo z takim się niespotkałem (biosem)
> a pytam dlatego bo jak miałem athlona xp 188 to czasem potrafił się
> przestawić na 1500 . ja niechcę podkręcać tego procesora żeby z niego
> jeszcze coś wyciągnąć tylko czy ma te swoje graniczne parametry.że jak ma
> mieć wydajność 3000+ to mam tyle mieć.
FSB 200Mhz w sempronach socket754 jest defaultowe na wszystkich plytach
tej platformy ,
wiec nawet jak "bios ci sie poprzestawia" to procek i tak nie bedzie dzialal
wolniej niz nominalnie
(mnoznik jest zablokowany) - w starych plytach socket A z czestotliwoscia
FSB ustawiona bezzworkowo
wartoscia defaultowa bylo 100MHz a nowsze procki mialy nominalnie 133Mhz
czy 166Mhz
dlatego po np skasowaniu CMOSa dzialaly wolniej niz powinny.

pzdr